Dirbtuvių vadybininkas laiko planšetę virš naujo automobilio variklio skyriaus ir skanuoja jį su filmavimo kamera. Atsarginės dalies montavimui jis per programėlę gauna išsamius nurodymus. Tuo pačiu metu namuose jo žmona su išmaniuoju telefonu planuoja naują saloną. Lentynų komplektai, valgomojo stalai ir sofos projektuojami patalpoje, renkami, atmetami, užsakomi. Naujo kilimo taip pat reikia. Vienas paspaudimas ir baldai tinkamai kombinuojami. Kambaryje šalia sėdi sūnus su planšetiniu kompiuteriu ir ruošia namų darbus. Tam jis skanuoja su filmavimo kamera savo mokymo knygą ir papildomos realybės dėka pajunta visiškai naują skaitymo ir mokymosi įspūdį. Seniai išmiręs tiranozauras Reksas su 3D simuliacijomis tampa gyvybingas ir sūnus vėl džiaugiasi mokslu. 18 metų poros duktė kaip tik grįžta iš universiteto ir varto metro gyvenimo būdo žurnalą. Kai ji skaito straipsnį apie madų savaitę Berlyne, ji papildomai pasižiūri savo išmaniajame telefone žurnalo puslapiuose integruotus interviu vaizdo įrašus su dizaineriais.

Tai nėra ateities scenarijai. Jau šiandien yra įmanoma sujungti virtualų pasaulį su realybe ir išgyventi tai life. Metodika vadinasi papildoma realybė (Augmented Reality), kas skamba šiek tiek futuristiškai. Tačiau technologija nėra nauja. Jau 1960-ais metais buvo pateiktos pirmos sąvokos, kurios tiesa dar labai daug turėjo bendra su vizija. Dar prieš išmaniojo telefono 2007-ais metais įvedimą įmonės, daugiausia automobilių sektoriuje, tyrinėjo papildomos realybės sritį. Tuo metu dar buvo dirbama su dideliais asmeniniais kompiuteriais, išoriniais monitoriais ir vaizdo kameromis. Aplinkui nusidriekdavo kabelių raizgalynė. Su išmaniaisiais telefonais prasideda tikra papildomos realybės revoliucija. Ne tik, kadangi prietaisai telpa į kiekvieną kelnių kišenę, bet ir todėl, kad galima naudotis sudėtinga jutiklių sistema.

Su papildoma realybe šiandien galima išmaniojo telefono vaizdo kameros gyvos nuotraukos pagalba, bet ir su planšete arba duomenų akiniais parodyti papildomus virtualius duomenis ant spausdintų produktų, realių daiktų arba tikros vartotojo aplinkos. Fizinis pasaulis taip įvairių ryšių kanalų pagalba sujungiamas su skaitmeniniu ir sukuriami nauji emociniai patirties pasauliai. Tai visų pirma gali suteikti daug džiaugsmo žaidimų, pramogų arba marketingo srityse. Tačiau šiandien yra ir visai „rimtų“ pritaikymų: pavyzdžiui žinomo automobilių gamintojo programėlė, su kuria galima skanuoti iki 300 skirtingų komponentų vairuotojo kabinoje arba variklio skyriuje ir gauti naudingos informacijos. Arba žinomos baldų parduotuvės katalogo programėlė, kuri įgalina vartotojus išbandyti virtualius baldus savo realiose patalpose.

Didelės paklausos papildoma realybė sulaukia iš pramonės. Čia buvo atrasta papildoma technologijos vertė servise ir visų pirma mokymo scenarijuose. Tuo tarpu visiškai nesvarbu, koks verslo sektorius. Papildomos realybės privalumai visiškai aiškūs: sąveika su realybe ir informacijos gavimas realiu laiku – ten kur jos reikia. Kas vieną kartą išmėgino technologiją, dažniausiai yra priblokštas jos nauda.

Šaltinis: http://www.computerwoche.de/a/wie-augmented-reality-unser-sehen-und-verstehen-veraendern-wird,3212118

Planuojate vertingus pokyčius savo organizacijoje?

Susisiekime