Interviu su Džefriu Wimeriu

Ar kompiuteriniai žaidimai tinka perteikti žmogui mokslinius klausimus ir pažinimus ir įtraukti juos į mokslinį darbą (raktažodis Citizen Science)?

Kompiuteriniai žaidimai yra puiki galimybė, sustiprinti nuostatas, elgesį ir mokslo žinias. Mokslas galim imti iš to pavyzdį. Kompiuterinių žaidimų naudą Citizen Science matau gana skeptiškai. Figūruoja daug sąvokų, tačiau sėkmė laikosi ribose. Aš matau problemą pirmiausia tame, kad šie žaidimai yra ne tik žaidimai, bet ir turi rimtus motyvus. Žaidimas yra tik supakavimas. Iškyla dilema: pasakyti iš anksto žaidėjams, kad jie dalyvauja tyrimo projekte, tada žaidimas praras savo žavesį. Pasakyti tai žaidėjams po to, sukelsime nusivylimą.

Jeigu mestumėte žvilgsnį į ateitį – kas liks ir kas bus?

Kompiuterinių žaidėjų rinka yra priklausoma nuo greitų ir vis besikeičiančių mados tendencijų. Tačiau daug kas liko nuo pradmenų ir liks, būtent, nes tai formuoja viso rinkos segmento stilių. Aš manau, būtent sporto žaidimai visada liks. „Pong“, aštuoniasdešimtų žaidimą vis dar galite žaisti, tik žinoma su 3D ir puikia grafika. Ateičiai galėčiau įsivaizduoti, kad žaidimai vis labiau taps suvienijantys įvairias medijas. Visų pirma bus žaidimų, kurie sujungs skirtingus lygius, t. y. įvairius žanrus, kad žmonės galėtų ilgiau likti žaidime: aš praleidžiu laukimo laiką su „casual game“, vėliau susitinku su draugais strateginiam žaidime. Šalia matome žinutes iš realaus pasaulio, kur kamščiai, kada važiuoja sekantis metro. Visų antra mes nešiosime duomenų akinius, kurie perkels žaidimą į realybę, realybė taps projekciniu paviršiumi žaidimui. Šioje srityje tarp „urban games“ jau yra daugybė inovatyvių ir kūrybingų bandymų. Virtualus ir realus pasaulis vis labiau susilieja vienas su kitu. Ateitis lieka nenuspėjama.

Šaltinis: http://www.helmholtz.de/wissenschaft_und_gesellschaft/wird-die-welt-zum-spiel-3090/

Planuojate vertingus pokyčius savo organizacijoje?

Susisiekime